Spelregler till spelen i Sommar Event 2013

Efter många veckors funderingar så har jag till slut beslutat att plocka fram simglasögonen, snorkeln och simfötter och utforska havsdjupet så djupt och grunt jag kan. På habbo hotell så är det dags för några somriga tävlingsspel där ni samlar poäng för att hålla er på toppen av poänglistan att ni slutligen vinner en möbel.

Man ska vara nöjd att man får en möbel än inget alls, inte sant? Hellre en robust pall än inget alls :]

Då är det dags för spelreglerna till våra somriga spel och det kan ni läsa igenom nedan.

Vattenrace

Det här tävlingsspelet är precis som race, dock behöver ni inte springa tillbaka till er plats. För jag antar att många av er svettas säkert i värmen att dyka ner i vattnet skulle bli en härlig känsla av kyla. Så plums i böljan och kom till Habbos vattenrace.

Eftersom det är topp 3 som belönas med möbelpris i slutändan när Sommar Event är över så blir det så att habbon som dyker ner i vattnet först belönas med 5p. Vinnaren som dök ner i vattnet före alla andra kan vara kvar i vattnet, men får inte störa andra genom att simma på motspelarens bana.

Uppdaterat: Efter den första omgången av Vattenracet tyckte jag att det kändes lite enkel att ta sig ner till vattnet. Det blev också många omtagningar av racet att kommande vattenrace kommer att bestå av olika hinder att ta sig ner till vattnet. Så var beredd på att bli hindrad.

När jag nu inför hinder mitt på spelplanen innebär det att ni får gå helt fritt när ni har passerat andra raden av stolar. Med andra ord, före andra stolsraden måste ni springa på er egen bana, medan på andra sidan stolsraden får ni springa lite hur som helst. Bara ni kommer ner i vattnet före era motståndare.

Jag kommer då att köra tills fem habbosar har blivit belönat med poäng enligt poänglistan om att vinnaren belönas med 5p, 2:a plats med 4p, osv.

Hinderrace

Nu är det dags för ett tradionellt spel, nämligen race. Men inte vilket race som helst utan ett hinderrace.

Reglerna är väldigt enkla. Ni ska ta er till andra sidan och tillbaka, men ni ska också förbi hindret. Den som skulle missa att passera sitt hinder på sin bana åker automatiskt ut från spelrundan. Om alla passerar förbi sitt hinder både fram och tillbaka så är det sisten tillbaka som får lämna spelomgången med förfrågan av donering av möbel, sparken (kick) eller kön.

Däremot när det gäller donering så får man endast donera en gång per habbor i varje spelomgång. Dvs har ni redan donerat under er spelomgång så får ni tyvärr inte donera fler ggr, utan får vänta tills en ny spelomgång börjar.

Kylskåpsrundan

Ett bekant spel för många. Det är väl på tiden att jag plockar fram mitt kyl och låter er, habbosar, få se vad jag har just i min kyl. Är det många morötter, mjölkpaket, svartinbärsdryck eller glass i min kyl? Det får ni veta i min kylskåpsrundan.

För er som är mindre bekant till detta spel så går det till såhär att ett antal habbosar släpps in till kylen. När spelrundan sätter igång så kommer jag att rotera på kylen. Då hämtar ni något från kylen och se om du åker ut eller inte.
Svartvinbär = kick/kö
Mjölk = säker (safe)
Glass = säker (safe)
Morot = Välja ut någon som ska lämna spelet
När det enbart är fyra kvar i spelomgången så kommer moroten att förvandlas till en säker morot, dvs. ni går vidare in i teleporten. Habbon som lyckats hålla sig kvar i spelet vinner 5p.

Gissa uttag

Brukar ni ofta eller många ggr kunna gissa vad för dryck ni får innan ni öppnar kylskåpsdörren? Eller har ni lyckats gissa rätt på vilken siffra som ni eller någon annan får när tärningen snurras? Då kanske ni t.o.m. lyckats gissa rätt om vilken typ av dryck eller frukt jag får när jag öppnar mitt kylskåp.

Får jag ett päron, ett äpple, en apelsin, ett glas mjölk, en morot, två morötter? Det återstår att se vem av er som lyckats gissa rätt så många ggr att ni når ända fram till väggen på andra sidan först. Då belönas ni med 5p, medan andra habbon som når väggen härnäst får 4p, osv.

Varje rätt innebär ett steg närmare väggen, och i detta spel tänkte jag tillåta att man får sno. Däremot inte plocka fram sin sovsäck och campa och sedan sno på det viset, med andra ord, ingen camping!!

Servera vidare

Är ni törstiga i den svettiga värmen? Skulle ni vilja ha något som släcker er törst … eller kanske hunger t.o.m? Ingen fara, i det här spelet så slipper inte bara du, utan också dina medspelare, att törsta ihjäl. Dessutom så krävs det också en hel del samarbete från habbosar som är med i ert lag. För det lag som har lyckats serverat hela lagets medlemmar med en dryck eller matbit från kylen på andra sidan har vunnit poäng.

Det här spelet går till såhär att sex habbosar släpps in, varav tre i varsitt lag. Lagen till höger ska bära en gul tröja, medan laget till vänster en blå tröja.

När startsignalen går ska endast habbon längst fram, lägg märke till ordet ”endast”. För det är endast habbon längst fram som ska springa fram till kylen, hämta något från kylen, tillbaka till sitt lag och servera sin lagkamrat drycken.

När båda lagkamraterna har fått varsin dryck serverat så måste även habbon längst fram också ha en dryck. Vilket innebär att det lag som har återvänt till sin plats med en dryck hos var och en har vunnit vardera 3p.

Snabbast till väggen

Det här spelet går nämligen till på samma sätt som Inte nudda vägg, dock tvärtom. Här gäller det att ta sig till andra sidan väggen så snabbt som möjligt med hjälp av en tärning som snurras av mig, -Star-Girl-. Men spelreglerna är lite annorlunda i mitt ”nudda vägg”-spel och jag ska nu förklara hur det går till lite närmare så ni är redo inför rundan.

Först kommer ett antal habbosar att bli insläppta till spelplanen. de tar och sätter sig på varsin stol eller globo (beror på vad som är sittbar). När alla platserna är tagna så börjar jag snurra på tärningen. Det nummer som tärningen visar ska ni habbosar snabbt som möjligt visa upp samma skyltnummer som tärningens nummer. Först upp med skylten får sin sittplats framflyttad. Får man sno? Den här gången får man sno, men inte plocka fram sin sovsäck och campa vid platsen. Med andra ord, ingen camping!

För att göra det lite svårare så kommer jag vid enstaka tillfällen att snurra på båda tärningarna. Då gäller det för er att räkna ihop summan och visa upp rätta skyltsnummer. Som tur är så finns det tolv skyltar, dock har den 11:e och 12:e skyltnumret en annan symbol, nämligen hjärtat och dödskallen, men hur det kommer att gå till får ni veta när det väl är dags.

Om två eller fler habbosar visar upp skylten samtidigt, kommer ni tillsammans att flyttas fram. Däremot om det är en ruta kvar så blir det om.

Den som nuddar väggen först belönas med fem poäng, andra plats med fyra poäng, tredje med tre poäng, andra med två poäng och sista med 1p. Dessa poäng kommer att hamna i en topplista som sedan i slutändan kommer topp tre att belönas ett pris som står i tävlingen på Habbos.

Lycka till allihopa. Vi ses på sommartävlingarna så får vi se vem som tar sig till toppen.

Winter race with sus

Skrevs av -Star-Girl- den 14 juli 2013

5 senaste nyheterna

» Storyzine Mars 2015 del 1
» Tänk på ...
» Gott Nytt kinesiskt år 2015
» Månadens spel [.de]
» Kampen mellan Värme och Kyla